2008/08/15

OS och annan sport

Att Ullevis gräsmatta mest ser ut som en illa skött åker för andra året i rad är naturligtvis inget annat än skandal. Klagomål från de två största hyresgästerna ger ingen effekt men när SVFF vill spela en match byts gräsmattan ut i ett huj - och IFK Göteborgs planerade match ställs in. Humor eller självinsikt har de inte heller på GotEvent.

Brottning har blivit helt jävla obegripligt. Regler som ändras (till det sämre) från år till år och låst stillastående brottning har gjort brottning till en bedömningssport i klass med konståkning. Trots att jag har stor respekt för de fantastiska atleter brottare är så är det kanske dags att plocka bort (åtminstone den grekisk-romerska) brottningen från OS. Jag håller alltså med Mats Härd vilket gör mig smått illamående.

Phelps vinner guldmedaljer i parti och minut. Gött för honom att simning har fyra olika simsätt, massa distanser för varje simsätt plus lagkapper. Dags att lobba för att kortbana också ska in i OS-programmet? Phelps hade haft lite svårare att bli historisk på samma sätt om han varit en jävel på stavhopp t.ex.

OS i fjärran östern är värdelöst. Tävlingarna går astidigt på morgonen eller kring förmiddag/lunch dvs när man antingen sover eller är på jobbet. Jag hade behövt mer semester att ta ut...

Till sist vill jag återigen rikta er uppmärksamhet mot Grogg som har några bra postningar.

No comments: