2008/08/03

Småplock från veckan

En stor del av vissa fotbollssupportrar är rätt sinnesslöa. En alltför stor del är t.o.m. idioter rätt av vilket återigen bevisades i vid matchen mellan IFK Göteborg och Basel.

I ovan nämnda match såg jag Robin Söder i aktion för första gången (möjligen har jag sett ett inhopp av honom i en försäsongsmatch med U-laget). Trots att detta tydligen inte var en av hans bättre matcher blev jag imponerad av hans snabbhet, finurlighet och framför allt respektlöshet. Dessutom verkar han ha fötterna fast förankrade på jorden.

Inte nog med att jag tacklat av när det gäller veckans fredagsvideo, jag lyckades också med konststycket att helt missa att favoritbandet Nils Landgren Funk Unit spelade på Liseberg i torsdags. GP missade det tydligen också eller brydde sig åtminstone inte om att recensera det.

Tänk dig för innan du ger dig in i en duell med en isländsk mittback...

No comments: