2007/01/02

Nytt år - igen

Jo, så är det ju. 2007. För ett år sedan funderade jag över vad 2006 skulle innebära. Jag förutspådde en längre tråkig arbetslöshet, men också den något skrämmande möjligheten av flytt till ny stad och nytt land. Eftersom i princip allt av detta slog in så fastslår jag nu att 2007 kommer att innebära framgångsrikt forskande i Calgary följt av flytt hem till Göteborg och ett välbetalt industriforskningsjobb. En spännande och stimulerande fritid och en trevlig flicka kan jag väl slänga in också när jag ändå är i gång.

3 comments:

Kent Brockman said...

Inget SM-guld till Blåvitt!? Dina prioriteringar oroar mig. ;)

[cmh] said...

SM-guld till Blåvitt tar jag for givet eftersom jag kommer befinna mig åtta tidszoner bort hela sasongen. Nar skulle de vinna om inte då?

Anonymous said...

Trevlig flicka kan du nog glömma, de brukar bara dyka upp efter det att du har passerat Dantes portar...

Det tar nog ett par säsonger till innan Blåvitt hittar hem igen, trots att du inte kan titta på matcherna, så jag hejar på Arsenal så länge bara för att blidka svärfar.

Go Gunners!