2008/06/15

Exkursion i racing-land

Det har varit biltävlingar i stan, på frihamnspiren närmare bestämt. Normalt sett så är detta något som bara noteras i förbifarten av er motorointresserade bloggare men denna gång tog jag mig en närmare titt på spektaklet. Anledningen var att stora konsultföretaget som betalar min lön hade ett rekryteringstält på evenemangsområdet och eftersom jag hjälpte till i tältet hade jag biljett till tävlingarna. Själva racingen, som jag kunde kika på under eftermiddagen, var lite roligare än jag förväntat mig. Redan i första kurvan under huvudracet krockade två bilar varav en fick lyftas av banan.


Det var också ganska facinerande att se hur fort det faktiskt går samt hur ruggigt nära järnräcket de ligger. Inte undra på prins Carl-Philip bangade ur. Dock så var det ingen som lyckades mangla räcket och köra ner i vattnet som jag hade vissa förhoppningar på. Mitt i racet blir det plötsligt svårare att hänga med då det obligatoriska depå-stoppet skall göras och det är lurigt att hålla koll på vem som egentligen leder. Summa summarum: roligare än jag trott men jag kommer inte att köpa biljetter nästa år.

Bonus: på kvällen hade konsultföretaget fest och klädstilen gick ifrån kostym och skjorta via blågula Sverige-tröjor till skinnväst. En brokig skara.

No comments: