2006/10/04

Lite krafs

Grattis till IFK Göteborg som fyller 102 år idag. Tänk så mycket frustration, ångest och elände ni åsamkat mig.

Jag har inte orkat kolla upp elmarknaden efter den bästa elleverantören. Av någon underlig anledning gick jag emot mina principer och hoppade på ett erbjudande som en sån där #$§§¤ telefonförsäljare hade. Några veckor senare kan man läsa i tidningen om att just detta elbolag anklagas för att vilseleda kunder vid sin telemarketing. Bl.a. bjuder de på första månaden men talar inte om att de likväl tar ut skatt och fasta avgifter den månaden. Idag sa jag upp mitt nätavtal eftersom jag ska flytta och då sägs elleverantörsavtalet upp automagiskt. Jag hann bara ha bluffleverantören under den första gratismånaden. In yer face, suckers!

Man ska tydligen ha sysslat med DNA i någon form om man vill ha nobelpris i år.

2 comments:

Kent Brockman said...

...och du lever i en illusion om att du forskar om något som skulle kunna leda till Nobelpris?

Träffade i somras en snubbe som gör postdoc hos gubben som fick kemipriset idag. Det är nog så när som jag någonsin kommer.

[cmh] said...

Pfft, jag har inga illusioner angående min forskning. Jag har träffat nobelpristagare och arbetat med folk som gjort post-docs hos pristagare men bara efter att de fått priset. Det är mer krädd att jobba med innan (eller, tja, helst samtidigt som de gör upptäckten).