2007/03/19

Exkursion i Bimboland

I den otroligt infrekventa serien där [cmh] utforskar nöjestillställningar kommer här del två (del ett kom 2005). För att fira att skridskosäsongen är slut så ordnandes ett partaj på ökända Cowboys i Calgary. Holländaren var vänlig nog att fixa biljett åt mig också. Countrymusik, St. Patricks Day, skrinnare, studenter och bimbos var en ganska bisarr blandning. Man kan nog slå fast att jag inte tillhör Cowboys omedelbara målgrupp, jag är nog för gammal och elitistisk, man bör vara yngre och partysugen. Stället var dock inte så illa som befarat. En detalj som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om egentligen är att serveringspersonalen till stor del var silikonbaserade kvinnliga varelser med kjolar som var både för lågt och för högt skurna. Världens äldsta försäljningsknep?

I övrigt så hoppas jag att nästa arbetsmiljöfråga för restauranganställda efter succén med rökförbud (vilket vi har i Alberta också numera) blir ljudvolymen. Jag skulle inte vilja arbeta fem dagar i veckan i en sådan ljudmiljö. Anställda på countrybarer borde dessutom få lönetillägg som kompensation för den extra obehagliga ljudbild de utsätts för.

Några siffror:
Antal holländare: >10
Antal norrmän: >10
Antal fysiker: >1
Antal trefaldiga OS-guldmedaljörer: >0
Antal silikonbröst: >10

No comments: