2007/03/05

Gratis är gott

I lördags dök grannen upp med två biljetter till tidigare nämnda World Cup-final i skridsko. Eftersom gratis är gott och det handlade om sport så hastade jag ner till ovalen och hann se i stort sett hela 5000 m-tävlingen för herrar. Röljer gjorde inte bort sig helt men var å andra sidan inte briljant och hamnade någonstans mitt i fältet. Är man inte insatt så är faktiskt hastighetsåkning på skridsko inte en lysande live-sport. Det gäller att hålla koll på varvtider (att ligga under 30 s är bra) och hoppas att man har en bra speaker. Är man holländare med ett antal Berenburger innanför västen är det helt klart en annan femma.

Tyvärr så missade jag damernas 500 m och såg därför inte IFK Göteborgs Paulina Wallin tävla (när man befinner sig på den här sidan Atlanten blir man svältfödd på Blåvitt). Jag mötte henne dock vid sidan av banan och jag tyckte nog att hon noterade IFK-emblemet på min retrojacka.

För övrigt så slog Sven Kramer nytt världsrekord på 5000 m och sånt är ju alltid roligt att se.

No comments: